利雲:雲加很清楚分手這個責任

A+A-
圖片來源:路透社
圖片來源:路透社

劇本早已寫好,上帝早已預備!阿仙奴兩回合以同樣比數 5:1 俾拜仁慕尼黑大炒,總比數 10:2 於歐聯十六強出局,而隨住聯賽已差不多成為車路士囊中物,得返足總盃可以爭,隨時又係一個四大皆空嘅球季。執教 20 年嘅雲加季尾仲有無得續約?相信係阿迷的話,應該都支持管理層另聘高明,只係英超其他 19 隊的球迷都希望佢留低,無咗雲加嘅英超,一定少咗好多話題、少咗好多歡樂。

無可否認,雲加係一個傑出領隊。90 年代,筆者睇日職時,擁有史杜高域嘅名古屋八鯨係其中一支爭標分子,其時八鯨領隊就係當年名不經傳嘅雲加,其調動、領軍能力已令人留下深刻印象。而執教八鯨不足兩季,雲加就受到阿仙奴賞識,接下來嘅故事球迷都耳熟能詳,阿當斯、基昂、溫特本、迪臣嘅四大長老防線,伯金、皮利斯、龍格堡嘅組織、腳法,仲有高貝利大帝嘅亨利,全季不敗奪冠嘅神話,即使筆者從不是阿迷,都曾為這支踢法秀麗嘅球隊暗暗鼓掌。只係一切俱往矣!

圖片來源:路透社
圖片來源:路透社

近幾年,阿仙奴陷入一個迷失期,之前經過九年無冠嘅無光歲月,之後奪得足總盃、社區盾,曾經燃起球迷一絲奪冠希望,只係當劇本一再重演,希望就再度消失。之前,阿仙奴仲可以話為起新球場班主關水喉,導致隊中缺乏一線球星,每每關鍵時刻失準,但當球埸起好,奧斯爾、山齊士、施治呢幾個奪冠無數嘅球員先後加盟,球隊表現依舊,球迷就開始明白問題唔係球員卡士唔夠、傷兵問題、或者無錢買人,而係雲加領隊漸漸落後於時代。

時代一直在變,由雲加到埗英超時的高 Q 大棍,到阿仙奴的小組入滲、車路士的防守反擊、巴塞隆拿的 Tiki-Taka,再到現今的前場緊迫,戰術潮流走得比雲加快。而且雲加似是仍未適應金錢足球帶來嘅改變,只願意每季重點收購一兩個星級球員,或者個價唔啱唔買,寧願將價就貨,買入性價比好嘅二線球員。當曼城、車路士、曼聯等不斷高價收購,進行軍備競賽,雲加依然希望提拔幼齒、慢慢育成,只是現代足球愈走愈快,咩都講求即食,細水長流而獲得成功就愈來愈難能可貴。雲加的堅持值得欣賞,只是漸漸不獲球迷歡迎。球隊失去的是信念,不再相信呢個領隊、呢班球員足以奪冠。就好似羅渣士同高普執教嘅成績相差無幾,但後者能夠為球員、球迷注入信念、希望,即使面對困境,依然相信能夠笑到最後,而呢樣係雲加最欠缺嘅!

在現代足球世界,一個領隊能夠䇄立不倒二十載,已經係一個奇蹟。雲加與其繼續受萬人唾棄,倒不如放手一搏,搵一支中小型班重新出發,證明自己仍然係球壇上嘅頂級領隊,只要取得好成績,球迷自然識貨。須知道,雲尼亞里執教李斯特城之前都係俾希臘炒魷無耐,只要勇於挑戰,成功可能就在將來!

※ 此欄文章為作者觀點,不代表本網立場。 ※